„Noorelt noorele“ väljasõit Valgamaale ja Võrumaale

Tuuli Marlen JÄRVISTE

22.-23. septembril käisid meie kooli õpilased ringreisil koos Mõisaküla ja Abja-Paluoja kooli õpilastega, osaledes noorte koostööprojektis Viljandi valdadega.

Igast koolist oli kaasas ka õpetaja või huvijuht.  Väljasõidu eesmärgiks oli külastada erinevaid koole ja noortekeskuseid. Esimesi sai kokku kaks ja teisi kolm:

• Tõrva Gümnaasium
  • Rõuge Põhikool
  • Tõrva Noortekeskus
  • Võru Noortekeskus
  • Rõuge Noortekeskus

Väljasõit algas hommikul kell 9.00 Kilingi-Nõmme Gümnaasiumi eest. Teel esimesse sihtkohta Tõrva Gümnaasiumisse võtsime peale ka teiste koolide õpilased. Kohale jõudsime arvatust varem ja tegime vahepeatuse poe juures. Koolis tehti meile põhjalik ekskursioon ja pakuti lõunasööki ning edasi sõitsime juba täis kõhuga.

Tõrva Noortekeskusesse saabudes elavnesid noored juba rohkem ja ootasid lemmikmängude avastamist. Suur õpilaste hulk kogunes piljardilaua ümber, kus toimusid kohe ka mitu mängu. Lisaks piljardilauale pakkus huvi väike seikluspark, mis polnudki nii lihtne kui alguses tundus.

Edasi suundusime Võrru, kus tehti järgmine poepeatus ja külastati Võru Noortekeskust. Mängisime „joonistamist ja arvamist“ ning saime õigesti arvamiste eest auhindadeks komme. Pärast mängu oli järjekordselt hõivatud piljardilaud ja ka pinksilaual toimus mäng. Paljud lahkusid noortekeskusest komme täis pihkudega.

Järgmiseks sihtkohaks oli Rõuge Põhikool. Jõudsime kohale jälle veidike enne lepitud aega. Kuna kell oli juba viie paiku olid paljud veidike väsinumad. Koolis tehti meile väikene ringkäik ja siis saime edasi liikuda Rõuge Noortekeskusesse, mis oli paljude arvates kõige ilusama välimusega noortekeskus. Seal räägiti meile toimuvatest huviringidest. Pärast väikest jutu kuulamist läksid kõik noored maja peale laiali. Paljud olid jälle piljardilaua juures, kus toimus tõsine võistlus. Osa õpilastest läksid ka õue ringi vaatama.

Kella poole seitsmeks jõudsime Ala-Rõuge külalistemajja, kus ööbisime.  Õpilased said ennast enne õhtusööki sisse seada oma tubades. Pärast söömist toimusid saalis erinevad mängud: lippude vallutamine (eesmärgiks oli teise võiskonna lipp röövida), pilgutamine jt. Hiljem mängisid õpilased ka oma tubades kaarte ja teisi seltskonnamänge. Ametlikult algas öörahu kell 00.00.

Hommikul algas peamine sagimine pihta kell 7.30, kui noored proovisid end valmis seada hommikusöögiks, mis algas 8.30.

Kell 10.00 sõitsime juba Rõuge Ööbikuorgu. Avastati Ööbikuoru vaatetorni, kiiguti kiigel ja käidi matkarajal.

Kell 12 läksime lõunat sööma ja edasi sõitsime juba kodu poole.